Classicists do have a habit of over-egging the case. There is going to be a big conference in Athens in the autumn, to celebrate the achievement of Ancient Greece (fair enough) -- but also "to explore the potential of this legacy as a source for solutions to challenges that the world faces today and to those that it will inevitably come to face in the future". Well, thinking that Greek culture is marvellously interesting is one thing; thinking that it holds the solutions to the world's problems is quite another (and it is quite hard to resist the jibe that it clearly hasn't worked on the Greek economy).
Uma pequena crónica (a ler aqui) de Mary Beard, professora de Clássicas em Cambridge, no Times Literary Supplement desta semana, ainda a propósito do projecto de ensinar grego clássico a crianças de meios sociais mais desfavorecidos nas escolas primárias inglesas.
na universidade de brasília havia um projeto semelhante. Mas como a realidade brasileira é de que nenhuma escolha oferece grego antigo, o projeto ficava aberto para escolas públicas e privadas. Por incrível que pareça os alunos de escolas públicas (que no brasil tendem a ser de renda mais baixa) eram maioria na sala de aula.
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